Referanse Nettside

Wilh. Wilhelmsen

Den prisvinnende nye portalen til Wilh. Wilhelmsen ble lansert i juni 2016, og viser en global portefølje av produkter og tjenester, strukturert rundt behovene til veldefinerte kundesegmenter.

Utfordring

Wilhelmsen er en ledende aktør i den globale maritime industrien, der digital innovasjon skaper nye forretningsmuligheter og endrer konkurransebildet. Wilhelmsen ønsket å oppdatere nettsidene sine med ny design og funksjonalitet for å forbedre kundelojaliteten og øke salget.

Vår tilnærming

Den gamle nettsiden var organisert rundt selskaper og divisjoner. I den nye portalen vektla vi løsningsområder og kundereiser. Besøkende kan lese om et bestemt produkt, se aktuelle tilbud samt lese artikler om trender og innovasjon innenfor det aktuelle løsningsområdet. Innholdet skal være relevant ved ulike steg i kundens reise mot en kjøpsbeslutning. Vi har også utviklet verktøy som kalkulatorer og estimeringsløsninger; disse hjelper kunden videre i salgsprosessen på en engasjerende måte, og bidrar til å bygge positive salgsrelasjoner ved å løse kundens utfordringer på et tidlig stadium.

Kai Lundewall Strategic Brand Advisor, Wilhelmsen group

Together with Making Waves we've managed to both greatly enhance the visual expression of our web presence and simplify communications of our total offering at the same time.

Om løsningen

Innholdet presenteres på sidemaler som gjenspeiler forskjellige typer brukerkontekst. Wilhelmsen.com bruker høykvalitetsfoto, illustrasjoner og video, i et rent og luftig sideoppsett. Vi har forbedret utseendet på titler og undertekster og metainnhold, som gjør det enklere å lese og forbedrer treff i søkemotorer. Navigasjonsvalgene er tydeligere, med visninger av det aktuelle hovedprodukter, tjenester og løsninger. Alt innhold på siten trackes med Google Analytics, slik at hver innholdsdel enkelt kan evalueres av en redaktør og endres ved behov.

 

Resultater

Bounce rate på nettsiden har falt med 50 prosent, og gjennomsnittlig tid brukt på siden har økt betraktelig.

En kalkulator for Panama og Suez har styrket brukerengasjementet kraftig. I alt 25 prosent av alle som har brukt bompengekalkulatoren har uttrykt ønske om å ta kontakt med Wilhelmsen etter å ha brukt verktøyet. Kalkulatoren har også bidratt til mer brukerinteresse; de som har brukt tjenesten besøker i gjennomsnitt seks sider pr. sesjon, mens gjennomsnittet for alle brukere er tre sider. Verktøyene har styrket user retention med en faktor på ti.

Se siden her

Siden lanseringen av den nye portalen i juni 2016 har wilhelmsen.com opplevd økt engasjement fra besøkende, en styrket merkevare og flere salgsleads.

Anerkjennelse

team accepting award

9. november 2016 vant Wilh. Wilhelmsen prisen for beste nettsted i Norden på Episerver awards i Stockholm. 

Har du spørsmål om dette caset?

Kim Ydse Krogstad

Managing Director, Norway

+47 907 82 388
moc.sevawgnikam@datsgork.mik