Nyhet Siste nytt

Fergene lekker digitalt

Vi har gjennomført en større spørreundersøkelse hos de store fergeselskapene som omfatter ferger til og fra Norge og Sverige.

Hvordan kundene opplever møtet hos fergeselskapene

Undersøkelsen er gjennomført av Erik Jansson og senior designer Lee Frost, og den handler om hvordan kundene opplever møtet hos de norske og svenske fergeselskapene. Resultatet er nedslående sier Erik Jansson, strategisk rådgiver hos oss. Han har blant annet jobbet mye med reiseaktører som NSB, Ruter og Nordic Choice Hotels. Jansson uttaler til E24 at "de dårlige nettløsningene til fergerederiene får økonomiske konsekvenser for turistnæringen i Norge". Han er redd for at de dårlige digitale løsningene til de forskjellige fergeselskapene kan føre til at det går utover også andre aktører innen norsk reiseliv. 

Tross kritikk mener Frost og Jansson at websidene til fergeselskapene har relativt god synlighet i store søkemotorer, noe som selvfølgelig er et stort pluss. Innenlandsferger og Hurtigruten er ikke med i grunnlaget, og Hurtigruten har et fint ekspempel på en god digital løsning. 

Les hele saken hos E24 her