Inspirerer med Godfisk
23 desember 2010

Vi gratulerer Eksportutvalget for fisk med sine nye nettsider; Godfisk.no og Fiskesprell.no.

 

”Den beste sjømaten kommer fra Norge”. Slik markedsfører Eksportutvalget for fisk (EFF) norsk sjømat over hele verden, på vegne av fiskerinæringen. EFF har sitt hovedkontor i Tromsø, men er representert i 13 markeder rundt i hele verden. Forbrukersidene godfisk.no er fylt med inspirerende fiskeoppskrifter inkludert en “min kokebok”-funksjonalitet. Det norske nettstedet danner grunnlaget for videre utrulling i øvrige markeder.

 

I tillegg til forbrukersidene har EFF lansert et nettsted for den offentlige satsningen mot grunnskoler og videregående, fiskesprell.no. Nettstedet har som mål å få barn og ungdom til å spise mer fisk.

 

Making Waves har bistått i med utvikling og rådgivning i for løsningen, herunder strategi og konseptutvikling, interaksjonsdesign, grafisk design, teknisk utvikling og prosjektledelse. Løsningen er basert på publiseringsverktøyet eZ Publish.

 

For mer informasjon, se www.godfisk.no og www.fiskesprell.no

Suksessfull mobilapp’ for Visit Norway
1 oktober 2010

Vi gratulerer Visitnorway med ny mobilapplikasjon for iPhone- og Android-telefoner.

 

Allerede de første dagene kom applikasjonen på topplisten for nedlastinger.

 

Målsettingen med mobilapplikasjonen fra Visitnorway er å gi deg ”Norge rett i lomma”. Dette er et gratis program for mobiltelefoner som dekker en samlet norsk reiselivsnæring som viser tusenvis av overnattingstilbud, spisesteder, aktiviteter og attraksjoner fra hele Norge.

 

Applikasjonen er utviklet på oppdrag av Innovasjon Norge og er designet og utviklet av Making Waves i samarbeid med tellUs. Applikasjonen vil være tilgjengelig på engelsk på nyåret, og Visitnorway jobber nå med å videreutvikle konseptet for produksjon av lokale utgaver av applikasjonen.

 

I nærheten
Applikasjonen har fokus på ”i nærheten”, og finner relevante aktiviteter, spisesteder og overnattingstilbud der turisten befinner seg. Applikasjonen kan også brukes til planlegging før reisen.

 
Med Visitnorway på telefonen vil du også lett finne frem til restauranter med fokus på ekte norske matopplevelser, basert på norske råvarer og lokal identitet, merket med kvalitetsstempelet ’Norwegian foodprints’.

 

Den nye applikasjonen kan lastes ned gratis via iTunes’ App store og Android Market.

Making Waves + Tarantell
26 august 2010

Making Waves AS styrker sin posisjon med oppkjøp av Tarantell AS

 

Umoe IKT, som i dag eier Tarantell, går inn på eiersiden i Making Waves og får styrerepresentasjon i Making Waves. Overtagelsen er i tråd med selskapets ambisjoner om å være en ledende aktør i markedet. Making Waves vil etter overtakelsen av Tarantell ha 200 ansatte.

 

Making Waves ble etablert i 2001 og bistår flere av Nordens mest anerkjente virksomheter med utvikling av digitale løsninger som gjør dem i stand til å betjene sine kunder på en best mulig måte. Med flerfaglige team av rådgivere, designere, teknologer og prosjektledere, har selskapet som målsetning å levere lønnsomme tjenester og markedets beste kundeopplevelse til sine kunder.

 

Tarantell har siden oppstarten i 2000 vært en svært fremtredende aktør i samme marked som Making Waves. Selskapet vil tilføre Making Waves økt kapasitet og styrke kompetansespekteret innen kommunikasjon, brukeropplevelse, analyse, strategisk rådgivning og teknisk utvikling.

 

Bredere virksomhet
Administrerende direktør i Making Waves, Dag Honningsvåg er meget godt fornøyd med avtalen.
- Ved å innlemme et så kompetent og anerkjent selskap som Tarantell i Making Waves, styrker vi vår posisjon betraktelig.

 

Honningsvåg er sikker på at de to selskapenes kompetanse vil passe veldig godt sammen.
- Begge selskapene har ti års erfaring i dette markedet, og vi komplementerer hverandre godt. Making Waves har hovedtyngden av sine kunder innen offentlig sektor, varehandel, reiseliv og organisasjoner, og vil med Tarantells styrke innen bank, forsikring, varehandel og media tilføre våre felles kunder en unik bredde og bransjeforståelse. I tillegg tror vi også at vår kombinerte kompetanse vil gjøre oss enda mer attraktiv i konkurransen om nye kunder og store kontrakter, sier Honningsvåg.

 

Oppkjøpet er en del av Making Waves’ strategi for å fremstå som et flaggskip innen design og utvikling av internett og mobile løsninger. Selskapet er kjent for å hjelpe sine kunder med metoder fra designdrevet innovasjon og slik bygge gode kundeløsninger.

 

Til nå har Tarantell vært eid av Umoe IKT, og konsernsjef André Løvestam i Umoe IKT mener de to selskapene vil være en særdeles god match.
- Med kombinasjonen av to fremragende kompetansemiljøer som Making Waves og Tarantell danner vi et digitalt flaggskip, både i og utenfor det norske markedet. Vi ser frem til å bli med videre som største eier i et nytt og meget sterkt selskap og har store forventninger til lønnsom vekst i mange år fremover, sier Løvestam.

 

Selskapet vil ha et bredere virksomhetsområde, og vil videreutvikle løsningsområder som portaler, e-handel, mobile løsninger, skreddersydde applikasjoner, samhandling og intranett, samt forretningsrådgivning, merkevarebygging og designdrevet innovasjon.

 

Sammen vil selskapene bli et tydelig digitalt tyngdepunkt i det norske markedet. Honningsvåg utdyper Making Waves’ ambisjon:
- Vi skal være Norges foretrukne leverandør av digitale løsninger. Gjennom å bistå virksomheter i å utnytte digitale løsninger og å skape gode kundeopplevelser, vil de bedre kunne betjene sine kunder og derved skape økte resultater og bygge sin omdømmekapital, sier han.

 

Økte internasjonale ambisjoner
Making Waves etablerte i 2004 et selskap i Polen. Virksomheten i Krakow har i dag 35 ansatte og tilfører kapasitet og kompetanse til den norske organisasjonen både innen internett og mobile løsninger for iPhone/iPad, Android og mobil web. Etter oppkjøpet vil vekstgrunnlaget for det polske selskapet styrkes ytterligere.

 

For mer informasjon kontakt
Dag Honningsvåg, Making Waves:
dag.honningsvag(a)makingwaves.no, 907 44 810

André Løvestam, Umoe IKT:
andre.lovestam(a)umoeikt.no, 934 36 952


- - - - - - - - - - -

Om Making Waves
Making Waves utvikler digitale produkter og tjenester, og bistår flere av Nordens mest kjente merkevarenavn med utvikling av løsninger i digitale flater. Selskapet består av rådgivere, interaksjonsdesignere, grafiske designere, systemutviklere og prosjektledere, som kontinuerlig samarbeider og bidrar med individuell spisskompetanse på tvers av prosjekter. Making Waves har i dag totalt 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Krakow og London.

 

Om Tarantell
Tarantell AS leverer virksomhetskritiske løsninger basert på nettbasert teknologi. Våre tjenester skal bidra med nytteverdier for hele virksomheten og skape kundevennlige systemer. Tarantell har fokus på å hjelpe sine oppdragsgivere til å oppnå bedre lønnsomhet. Tarantell tilbyr kompetanse innenfor markedsføring, kommunikasjon, systemutvikling, forretningsutvikling og informasjonsdesign. Selskapet er i dag 56 ansatte i Oslo.

 

Schibsted Forlag med ny nettbutikk
18 august 2010
Schibsted Forlag AS er ett av de ledende bokdominerte forlagene i Norge, med en årlig omsetning på ca. 250 millioner kroner.

 

Vi gratulerer Schibsted Forlag med ny netthandelsløsning som ble lansert i sommer. Løsningen dekker et stort utvalg av norsk og internasjonal skjønnlitteratur, fagprosa og magasiner.

 

Løsningen er basert på EPiServer CMS og Making Waves eCommerce Framework. Se www.schibstedforlag.no

Regjeringen.no på mobilen
6 juli 2010

Vi gratulerer Regjeringen.no med lanseringen av ny mobiltilpasset versjon av nettsidene. Klikker du deg inn på www.regjeringen.no/mobil/ med mobilen får du automatisk opp de tilrettelagte sidene.

 

Løsningen er utviklet av Departementenes Servicesenter (DSS) og Making Waves.

 

I tråd med regjeringens politiske målsetninger om å stimulere næringsutvikling og offentlig bruk av åpen programvare, har DSS lagt vekt på at komponentene for løsningen skal bli tigjengelig på CodeResort som åpen kildekode.

 

Se nyhetsartikkel på Regjeringen.no: Regjeringen.no på mobilen